Exchangestudents must be some of the bravest people on earth

Har varit hemma nu i några veckor och så klart så är det skönt att va hemma men jag saknar även mitt andra hem i USA. Tankar om året... Hmmm låt mig säga så här. Det var ett helt liv i ett år, det var fantastikt, roligt, underbart, jobbigt, härligt o lite smått galet. Nej men vilken klok människa lämnar tryggheten bakom sig o beger sig helt själv ut i vida världen för att lära sig om andra kulturer, språk o människor+ jo svar på den frågan ska ni få här: Ett helt gäng med öppna, härliga, underbara ungdomar och vi behöver dessa världfamiljer för att förverkliga deras drömmar. det är därför som jag skriver det här inlägget. För att det snart kommer studenter hit till Sverige och de behöver värdfamiljer. Genom att öppna upp erat hem för en utbytestudent så får ni lära er om deras kultur, språk o om dem som personer så klart. Det bli lite som att ta hem världen till dig. Tänk vilket kul, annorlunda och lärorikt år det skulle kunna bli?! Har ni några frågor så kontakta gärna mig eller fråga direkt på YFU genom att ringa kontoret. ¨ här kommer lite info Den 14 augusti 2013 kommer ca 70 förväntansfulla utbytesstudenter till Sverige för att spendera ett läsår här hos oss. Studenterna kommer hit för att lära känna den svenska kulturen, gå i en gymnasieklass och uppleva vardagen hos en svensk familj. YFU önskar komma i kontakt med familjer som är intresserade av att lära känna en ungdom från ett annat land och få ett mycket spännande år! Kontakta YFU för mer information, [email protected] eller ring 08-650 50 25, eller skicka in en intresseanmälan på våran hemsida. www.yfu.se Hoppas jag har inspirerat er lite i alla fall :D Best wishes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0